HIO
Jag gjorde hio på hål 4 10/5

Bengt-Ove De Jounge
Jag gjorde hio på hål 4 10/5

Bengt-Ove De Jounge
I fredags (15/5) mellan 17-19 samlades ett femtontal av våra medlemmar för information om klubben, tävlingar, regeldiskussion samt putträning med Peter. Lotta och Kristina informerade om hur vår klubb verkar samt läget både var beträffar medlemsantal och hur vi har utvecklats positivt på Players One.
Janne Häggström kom med en regelquiz som alla kan ta del av här, först utan svar sedan med svar och länk till rätt regel/def. Därefter en kort regelpromenad med fokus på vad man får eller inte får i en bunker och hur dropp sker vid väg eller pliktområde.
Eftermiddagen avslutades med putträning med Peter
Regelquizen vanns av Annika Engström med hela 7 rätt, mycket bra, slår ni detta?
Bifogat regelfrågorna samt även med svar…börja med de utan svar
Lite kul regler utan svar 15 maj
Lite kul regler med svar 15 maj
Titleist/Acushnets vårscramble blev en kanonstart på vår tävlingssäsong, fullt startfält betydde 48 lag eller 192 spelare på banan. I ett soligt men kallt majväder och med en bana som redan nu visar sig vara i väldigt bra skick, särskilt greenerna, segrade lag Brekand: Jonas Andersson, Albin Andersson Mella, Emil Brekkan och Einar Fredrik Brekkan på finfina 56,7 netto, stort Grattis.

Om 14 dagar är det dags för Volvo Mixed Golf Challenge 2026 och därefter Flaggtävlingen 6 juni.
Bokning till golfveckan öppnar 1 juni och till Callawayscramblen 1 juni kl 10.00 – lägg datum och tid på minnet om ni vill få en plats även i år
17.00-17.30 Fika och klubbinformation
17.30-18.30 Regelvandring på banan
18.30-19.00 Puttning med Peter Pro
Anmälan senast 11 maj till info@oregrundsgk.com
Varmt Välkomna!
50 min träning som avslutas med fika, tisdagar med start 5/5 kl. 10:00.
Kostnad inkl. fika: 130:-
I år har vi några bokade starttider för gruppen på 18-hålsbanan efter träningen. 1:a start är 11:30.
Anmälan helst senast dagen innan till peter.andersson@oregrundsgk.com
Äntligen…
På onsdag den 29 april öppnar banan för säsongen. Det är fortfarande väldigt kallt på morgonen, så det är bokningsbart från kl. 10.00 varje dag tills vi ser att det blir varmare.
Tids bokningen i GIT är öppen!
OBS! Vi påminner att du måste ha ett aktivt medlemskap för att kunna boka tider.
I dagsläget ser det ut att vara tillåtet med golfbil men där kan det komma andra riktlinjer med kort varsel.
För att vi ska ha en fin bana hela säsongen så ber vi er att vara noga med att laga nedslags märken och lägga tillbaka uppslagna torvor.
Om ni hamnar i någon bunker ber vi er kratta den efter er och lägga tillbaka krattan i bunkern för att underlätta för banpersonalen.
Vår restaurang och kiosk öppnar den 1 maj kl. 08.00, från 29/4 kan ni köpa kaffe/smörgås/dricka och godis via personalen i receptionen.
Öppettider från onsdag 29/4
Receptionen 0800-1600
Rangen öppen dygnet runt men stängd måndag förmiddag 07.00-11.00
Vi syns på banan eller i klubbhuset!
Personalen på Öregrunds GK
Inom kort öppnar vi banan och vi vill påminna om städdagen på söndag den 26/4 på klubben! Vi röjer och städar på förmiddagen, sen äter vi lunch!
08.30-09.00 gemensam fika med smörgås och arbetsfördelning
09.00-12.00 arbete på och runt banan
12.00-13.00 grillunch
Osa på info@oregrundsgk.com innan 22/4 så att vi kan planera maten, ange ev. matallergi i anmälan!
Varmt välkomna!
Vi syns i klubbhuset!
Nu har rangen öppnat för säsongen.
För att göra det enklare och smidigare för både medlemmar och gäster byter vi betalsystem på rangen på onsdag den 1 april och installerar Sweetspot så från 1 april fungerar det inte att betala med gamla Solokort eller polletter i bollmaskinen.
Du betalar enkelt med vanligt kreditkort direkt vid bollmaskinen eller med sweetspot-appen.
I appen köper du digitala bollkort till förmånliga priser. Se mer info nedan.
Genom att använda Sweetspot får vi en mer helhetsbaserad lösning som kan användas för både betalning och bokning vilket ger flera fördelar:
Om du tidigare har haft ett bollkort i vårt gamla system som du bollar kvar på behöver du inte oroa dig. Vi kommer att föra över ditt saldo till ditt nya Sweetspotkonto.
Du behöver komma in till receptionen med ditt bollkort. Vi kontrollerar ditt saldo på kortet och mejlar summan till Sweetspot som laddar upp ditt saldo på ditt Sweetspotkonto. Vi kommer att skicka en fil till Sweetspot på torsdagar för överföring.
Det enda du behöver göra är att:
1. Ladda ner Sweetspotappen (om du inte redan har den)
2. Logga in eller skapa ett konto
3. Ditt saldo finns automatiskt tillgängligt när det är överladdat från Solokortet.
Om du känner att du absolut vill ha ett fysiskt bollkort som tidigare och inte använda Appen vid betalning på rangen så kommer det att vara möjligt. Vi tittar på en kortlösning som kommer att vara på plats inom kort men du måste fortfarande ladda ner Sweetspot-appen då kortet kommer att vara kopplat dit.
Vi hjälper dig gärna! Om något känns oklart eller om du behöver stöd med att komma i gång, tveka inte att kontakta oss.
Klicka på länken så hittar du utförlig information om hur du ska göra för att skapa ditt konto, hör av dig om det inte går som du tänkt dig!
Välkomna på Årsmöte!
Söndagen 29 mars kl. 10.00 i klubbhuset.
Städdag på golfklubben söndag den 26 april
Vi röjer och städar på förmiddagen, sedan grillar vi hamburgare.
08.30-09.00 gemensam fika med smörgås och arbetsfördelning 09.00-12.00 arbete på och runt banan
12.00-13.00 grillning
Om banan är öppen så kan ni naturligtvis spela efter lunchen! Osa på info@oregrundsgk.com innan 22/4 så att vi kan planera maten
Varmt välkomna!
Klubbkväll den 15 maj
17.00-17.30 Fika och klubbinformation
17.30-18.30 Regelvandring på banan
18.30-19.00 Puttning med Peter Pro
Anmälan senast 11 maj till info@oregrundsgk.com
Varmt Välkomna!